Potop na ladjo Elhawi Star
4 posters
Stran 1 od 1
Potop na ladjo Elhawi Star
Enodnevni izleti
Potop na ladjo Elhawi Star
01.03.2008
Cena: 25.00EUR
V soboto, 1.3.2008 si gremo v Reko ogledat trenutno najbolj aktualno in ohranjeno ladjo na Jadranu ELHAWI STAR, ki meri v dolžino 106 metrov.
Podrobnosti o ladji:
Ladja je bila zgrajena leta 1957 v Hamburgu. Bila je izredno robustno zgrajena tovorna ladja, posebej namenjena zimski plovbi po Severnem Atlantiku in prekooceanski plovbi.
Elhawi Star je potonila 12. decembra 1982, po tem ko se je zaradi nepravilne obtežitve s tovorom, prevrnila takoj po izplutju iz Reškega pristanišča. Namenjena je bila v Saudsko Arabijo, natovorjena pa je bila s kamnitimi ploščami in lesom.
Decembra 2007 je bila podeljena koncesija za organiziranje komercialnih potopov na Elhawi Star, kar je razveselilo mnoge potapljače. Ladja je nedotaknjena, še vedno so vidni reševalni čolni, dvigala, žice in verige, navigacijske naprave, v notranjosti pa naj bi po stenah še vedno visele slike.
Ladja leži približno 500 metrov od Suškega valobrana (Sušački lukobran) nekaj čez 40 metrov globoko, kjer počiva na desnem boku, s premcem obrnjena proti Brseču. Na krmo je privezana boja, ki je hkrati najvišji del ladje - 28 metrov pod gladino. Proti premcu globina pada do 42 metrov.
Podrobnosti o ladji smo povzeli po avtorju članka, objavljenega na spletni strani Društva za raziskovanje morja in podvodne športe, Juretu Gaspariču.
Ladjo pa si lahko ogledate za 25€. Odhod ladje s reškega pristanišča bo ob 10 uri. Podrobnosti o zbirnem mestu in času, vam sporočimo naknadno.
DC Plavutka- Peter Kokalj
Kaj pravite na to, bi se dalo kaj planirat?
Lp, Boris
Potop na ladjo Elhawi Star
01.03.2008
Cena: 25.00EUR
V soboto, 1.3.2008 si gremo v Reko ogledat trenutno najbolj aktualno in ohranjeno ladjo na Jadranu ELHAWI STAR, ki meri v dolžino 106 metrov.
Podrobnosti o ladji:
Ladja je bila zgrajena leta 1957 v Hamburgu. Bila je izredno robustno zgrajena tovorna ladja, posebej namenjena zimski plovbi po Severnem Atlantiku in prekooceanski plovbi.
Elhawi Star je potonila 12. decembra 1982, po tem ko se je zaradi nepravilne obtežitve s tovorom, prevrnila takoj po izplutju iz Reškega pristanišča. Namenjena je bila v Saudsko Arabijo, natovorjena pa je bila s kamnitimi ploščami in lesom.
Decembra 2007 je bila podeljena koncesija za organiziranje komercialnih potopov na Elhawi Star, kar je razveselilo mnoge potapljače. Ladja je nedotaknjena, še vedno so vidni reševalni čolni, dvigala, žice in verige, navigacijske naprave, v notranjosti pa naj bi po stenah še vedno visele slike.
Ladja leži približno 500 metrov od Suškega valobrana (Sušački lukobran) nekaj čez 40 metrov globoko, kjer počiva na desnem boku, s premcem obrnjena proti Brseču. Na krmo je privezana boja, ki je hkrati najvišji del ladje - 28 metrov pod gladino. Proti premcu globina pada do 42 metrov.
Podrobnosti o ladji smo povzeli po avtorju članka, objavljenega na spletni strani Društva za raziskovanje morja in podvodne športe, Juretu Gaspariču.
Ladjo pa si lahko ogledate za 25€. Odhod ladje s reškega pristanišča bo ob 10 uri. Podrobnosti o zbirnem mestu in času, vam sporočimo naknadno.
DC Plavutka- Peter Kokalj
Kaj pravite na to, bi se dalo kaj planirat?
Lp, Boris
BORIS- namestnik boga Poseidona
- Število prispevkov : 313
Age : 56
Registration date : 02/07/2007
Re: Potop na ladjo Elhawi Star
1957 Werft: Stülckenwerft, Hamburg.
Abgeliefert: HAMBURG-LONDON LINIE, ARDOLF KIRSTEN, Hamburg, als VALERIA
1963 VAN NIEVELT GOUDRIAA & CO, Hamburg.
Umbenannt: POLARIS
1971 STEENKOLEN HANDELSVERENIGING, Niederlande (Sertan Sh, Gr.) Umbenannt: ANEMOS
1972 ASTRO VIAMAR ARMAD, Griechenland.
Umbenannt: TANIA
1981 ELHAWI SH CO LTD, Jeddah, Saudi-Arabien. Umbenannt: ELHAWI STAR
23.11.1982 Gesunken vor Rijeka, Kroatien
************************************************
HISTORIE
Werft: Stülckenwerft.Bau-Nr.869 als VALERIA an HAMBURG-LONDON LINIE, ADOLF KIRSTEN, Hamburg.
VAN NIEVELT GOUDRIAAN & CO STOOMV MAATS. Im Seaway/Great Lakes bekannt.
Umbenannt: POLARIS.
SERTAN SH, Griechenland.
Umbenannt: ANEMOS
ASTRO VIAMAR ARMAD, Griechenland.
Umbenannt: TANIA.
ELHAWI SH CO LTD, Jedda, Saudi-Arabien. Umbenannt: ELHAWI STAR.
Am 23.11.1982 verließ sie Rijeka mit einer Ladung Baumstämme mit Ziel Jeddah. Kurz nach dem Auslaufen bekam sie starke Schlagseite und sank außerhalb des Hafens.
Quelle: Buch Seaway Salties 1959-2002
*************************************
kapitan + strojnik na mostu ladje...
jedilnica na ladji...
Re: Potop na ladjo Elhawi Star
No, se te pa nej čüdno, ka je pristala na dnu morja... Pivo pa volan ne greta skup!
Re: Potop na ladjo Elhawi Star
Boris,
Toti potopi se vodijo skozi celo leto? Malo še je mrzlo...
Jaz bi ful šal, ampak glede na to, da večina ima mokre obleke bo po mojem potop na 40 metrov podoben našemu božičnemu potopu...
Bi šli enkrat skozi leto? Ko de bole hica?
Temperatura morja
28.11.2007
globina 2 m: 12.7 °C
globina 23 m: 12.7 °C
Toti potopi se vodijo skozi celo leto? Malo še je mrzlo...
Jaz bi ful šal, ampak glede na to, da večina ima mokre obleke bo po mojem potop na 40 metrov podoben našemu božičnemu potopu...
Bi šli enkrat skozi leto? Ko de bole hica?
Temperatura morja
28.11.2007
globina 2 m: 12.7 °C
globina 23 m: 12.7 °C
Re: Potop na ladjo Elhawi Star
Jaz bi šel, samo tak kot je Tomaž rekel. Poleti če se da.
Descartes- GA-PO-RA ljubitelj
- Število prispevkov : 52
Registration date : 28/06/2007
Re: Potop na ladjo Elhawi Star
V vsakem primeru to ni potop za P1...je pregloboko...za kar 20 metrov...
Zato pa apeliram na vse naše "enkaše" da čimprej naredijo drugo zvezdico...
Zato pa apeliram na vse naše "enkaše" da čimprej naredijo drugo zvezdico...
Re: Potop na ladjo Elhawi Star
Elhawi Star - odprava na potopljeno ladjo
Mrzlo sobotno jutro je, minus 5 stopinj, nas pa ogreva misel na težko pričakovan potop in odkrivanje potopljene ladje Elhawi Star.
Zbrali smo se na glavnem pomolu v Reki in sonce nas je pošteno ogrelo. Ob 12. uri je bilo sončno, okoli 15 stopinj in morje je bilo mirno ter vidljivost dobra.
Nestrpno smo pričakovali našo ladjo, oblečeni v potapljaške obleke in v kompletni pripravljenosti za vkrcanje.
K pomolu se je pripeljala naša ladja z nasmejanim kapetanom in skupino, ki je bila v vodi pred nami. Na njihovih obrazih smo videli zadovoljstvo in zato nas je pričakovanje delalo še bolj neučakane.
Končno je bil podan znak za vstop in razdeljene skupine so poskakale v modro hladno morje, ki je imelo le 10 stopinj.
Sledi spust ob vrvi do razbitine. Svet tišine, ki ga zmoti rezek zvok izdihanih mehurčkov in igra svetlobe, nam razkrije že na 15 metrih senco podobe podvodnega velikana. Vidljivost je približno 10 metrov, kar ni slabo, vendar 106 metrov dolgo ladjo si lahko ogledamo le po delih. Spustimo se do ograje, kjer je bila navezana vrv in tam nas pričaka velika škarpena, ki začudeno zre v nas in se nas nikakor ne boji. Poznavalci razbitine pravijo, da je ta že stalnica in da jih vedno pozdravi.
Spustimo se do jambora na krmi, vendar je globje od 36 metrov vidljivost slabša, zato se nekako po sredini na bok prevrnjene ladje odpravimo proti kabinskemu delu na sredini. Velik poraščen dimnik nam pove, da se približujemo sredini. Okoli nas je polno mrež, ki so jih na razbitino po nesreči zapeli ribiči, a izstopajo debele vrvi, skripci, ki so držale rešilne čolne in danes ležijo na samem dnu.
Ladja je zelo lepo ohranjena. Čeprav je bila potopljena 1982 leta, se na njej vidi, da ni imela veliko obiskovalcev. Pogled skozi okno s pomočjo močnih podvodnih luči nam tiho razkriva notranjost. Vstop v ladjo je prepovedan, vendar je že pogled skozi okno dovolj čaroben. Videle so se rdeče jakne vetrovke, ki so visele le nekaj metrov v notranjosti in kosi pohištva, ki še niso strohneli. Na 32 metrih globine se lepo vidijo stopnice, ki vodijo v tovorni del. Spustimo se vanj, kjer se vidne kamnite plošče, ki jih je prevažala ladja. Baje naj bi na ladji med tovorom bile tudi velike količine lesa iz mahagonija, katerega pa so si nabrali po površini domačini, ki so ga porabili za razne izgradnje.
Prednji jambor je prepleten z mrežami, ki vihravo plapolajo v rahlem toku. Na premcu se vidi debela sidrna veriga in ob njej nas preseneti velik kovač, čudovita riba, ki je redko videna, a žal prehitra za naš objektiv.
V 35 minuti potopa se obrnemo in po zgornjem levem robu ladje zapustimo premec. Plavamo skozi čudovite jate rib (menole), ki se podijo okoli nas in na zgornjem robu na 28 metrih opazimo izza jeklene pločevine velikega jastoga, ki dobesedno pridrvi na plan ter opazuje naše luči in zvoke mehurčkov. Poslovimo se od njega in se še zadnjič ozremo proti kabinskemu delu, pri katerem skozi okno zanimivo binglja velik Spirograf, vendar je bila voda prekalna za lepo fotografijo. V 50 minuti potopa pričnemo dvig iz ladje in pred nami zagledamo že ostale skupine, ki delajo varnostni postanek. Podvodni računalnik nas opozori, da je čas, da naš prvi plin obogaten s 30% kisikom (nitrox 30), zamenjamo na predvideni globini za še bolj bogato mešanico s 50% kisikom, ki nam omogoči, da bo naš postanek pred vrnitvijo na ladjo le še 19 minut.
Nekateri smo lebdeli okoli vrvi, drugi so viseli na njej, vsi pa smo zadovoljni na obrazih čakali še zadnje minute pred dvigom na ladjo. Voda nas je ohladila, saj se človek v vodi ohladi 25-krat hitreje kot na površini, pa vendar je bilo kljub mrazu zelo lep potop in z veseljem bi ga ponovili. Celoten potop je trajal 80 minut in maksimalna globina je bila 36,5 metrov globine.
Po vrnitvi na ladjo nas je pričakal topel čaj in seveda polno zgodb, ki si jih izmenjamo potapljači po čudovitem potopu. Sonce, topel avtomobil in dober topel obrok pa je zaključil še en čudovit in nepozaben dan.
Povzeto Navtični vodnik po Jadranu od Petra Kokalj DC Plavutka.
Mrzlo sobotno jutro je, minus 5 stopinj, nas pa ogreva misel na težko pričakovan potop in odkrivanje potopljene ladje Elhawi Star.
Zbrali smo se na glavnem pomolu v Reki in sonce nas je pošteno ogrelo. Ob 12. uri je bilo sončno, okoli 15 stopinj in morje je bilo mirno ter vidljivost dobra.
Nestrpno smo pričakovali našo ladjo, oblečeni v potapljaške obleke in v kompletni pripravljenosti za vkrcanje.
K pomolu se je pripeljala naša ladja z nasmejanim kapetanom in skupino, ki je bila v vodi pred nami. Na njihovih obrazih smo videli zadovoljstvo in zato nas je pričakovanje delalo še bolj neučakane.
Končno je bil podan znak za vstop in razdeljene skupine so poskakale v modro hladno morje, ki je imelo le 10 stopinj.
Sledi spust ob vrvi do razbitine. Svet tišine, ki ga zmoti rezek zvok izdihanih mehurčkov in igra svetlobe, nam razkrije že na 15 metrih senco podobe podvodnega velikana. Vidljivost je približno 10 metrov, kar ni slabo, vendar 106 metrov dolgo ladjo si lahko ogledamo le po delih. Spustimo se do ograje, kjer je bila navezana vrv in tam nas pričaka velika škarpena, ki začudeno zre v nas in se nas nikakor ne boji. Poznavalci razbitine pravijo, da je ta že stalnica in da jih vedno pozdravi.
Spustimo se do jambora na krmi, vendar je globje od 36 metrov vidljivost slabša, zato se nekako po sredini na bok prevrnjene ladje odpravimo proti kabinskemu delu na sredini. Velik poraščen dimnik nam pove, da se približujemo sredini. Okoli nas je polno mrež, ki so jih na razbitino po nesreči zapeli ribiči, a izstopajo debele vrvi, skripci, ki so držale rešilne čolne in danes ležijo na samem dnu.
Ladja je zelo lepo ohranjena. Čeprav je bila potopljena 1982 leta, se na njej vidi, da ni imela veliko obiskovalcev. Pogled skozi okno s pomočjo močnih podvodnih luči nam tiho razkriva notranjost. Vstop v ladjo je prepovedan, vendar je že pogled skozi okno dovolj čaroben. Videle so se rdeče jakne vetrovke, ki so visele le nekaj metrov v notranjosti in kosi pohištva, ki še niso strohneli. Na 32 metrih globine se lepo vidijo stopnice, ki vodijo v tovorni del. Spustimo se vanj, kjer se vidne kamnite plošče, ki jih je prevažala ladja. Baje naj bi na ladji med tovorom bile tudi velike količine lesa iz mahagonija, katerega pa so si nabrali po površini domačini, ki so ga porabili za razne izgradnje.
Prednji jambor je prepleten z mrežami, ki vihravo plapolajo v rahlem toku. Na premcu se vidi debela sidrna veriga in ob njej nas preseneti velik kovač, čudovita riba, ki je redko videna, a žal prehitra za naš objektiv.
V 35 minuti potopa se obrnemo in po zgornjem levem robu ladje zapustimo premec. Plavamo skozi čudovite jate rib (menole), ki se podijo okoli nas in na zgornjem robu na 28 metrih opazimo izza jeklene pločevine velikega jastoga, ki dobesedno pridrvi na plan ter opazuje naše luči in zvoke mehurčkov. Poslovimo se od njega in se še zadnjič ozremo proti kabinskemu delu, pri katerem skozi okno zanimivo binglja velik Spirograf, vendar je bila voda prekalna za lepo fotografijo. V 50 minuti potopa pričnemo dvig iz ladje in pred nami zagledamo že ostale skupine, ki delajo varnostni postanek. Podvodni računalnik nas opozori, da je čas, da naš prvi plin obogaten s 30% kisikom (nitrox 30), zamenjamo na predvideni globini za še bolj bogato mešanico s 50% kisikom, ki nam omogoči, da bo naš postanek pred vrnitvijo na ladjo le še 19 minut.
Nekateri smo lebdeli okoli vrvi, drugi so viseli na njej, vsi pa smo zadovoljni na obrazih čakali še zadnje minute pred dvigom na ladjo. Voda nas je ohladila, saj se človek v vodi ohladi 25-krat hitreje kot na površini, pa vendar je bilo kljub mrazu zelo lep potop in z veseljem bi ga ponovili. Celoten potop je trajal 80 minut in maksimalna globina je bila 36,5 metrov globine.
Po vrnitvi na ladjo nas je pričakal topel čaj in seveda polno zgodb, ki si jih izmenjamo potapljači po čudovitem potopu. Sonce, topel avtomobil in dober topel obrok pa je zaključil še en čudovit in nepozaben dan.
Povzeto Navtični vodnik po Jadranu od Petra Kokalj DC Plavutka.
BORIS- namestnik boga Poseidona
- Število prispevkov : 313
Age : 56
Registration date : 02/07/2007
Stran 1 od 1
Permissions in this forum:
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu